Wednesday, December 8, 2010

awal hijrah yang kewl!

"satu muharam detik permulaan

(tak ingat la plak..haha...)


perpindahan nabi dan umat islam
dari kota mekah ke kota madinah
atas keimanan yang teguh
kaum muhajirin dan ansar bersatu
rela berkorban
harta dan nyawa
demi menegakkan islam tercinta..
.....
....
................
............................serius dah x ingat!"



haaa..awal hijrah je dengar lagu niy kecik2 dlu,
dulu2 hafal la, tapi skang dah tak berapa ingat sangat dah
mungkin dah tak berapa menghayati kot..haha

ingat lagi zaman sekolah dlu, time cmni banyak je ceramah, ade je aktiviti kat surau
so, rase rindu la pulak dengan sume2 tu, lagipun lame dah join aktiviti camtu lepas keluar sekolah..haha

anyway, semalam merupakan awal muharam bagi tahun 1432. so, atas kesempatan ini
aku ingin mengucapkan selamat tahun baru kepada seluruh umat islam seluruh dunia..yeah!

hmm, sempena dengan awal hijrah kali nie, aku nak buat azam baru yang mana aku rasa tak pernah kot aku buat
asyik2 azam baru untuk kalender tahun masihi, kalender islam tak pernah nak ingat..adey!



so, tahun ini aku akan sedaya-upaya untuk merealisasikan azam baru aku iaitu:

1. siapkan thesis dengan jayanya
2. hadapi praktikal dengan sempurna (kes berat niy, memandangkan tak de syarikat yang berminat nk amek aku untuk praktikal..huhu..)
3. tidak mahu kelihatan gemuk semasa hari graduasi..yeah!
4. menghabiskan sisa-sisa hidup di sini bersama rakan-rakan seperjuangan dengan baek
5. last...asking my dad!..haha..


tu je..btw, azam aku kali ni valid juga untuk kalender masihi memandangkan skang pun bulan disember
so, abes cerita pasal azam...

lepas ni, aku nak cerita pasal aktiviti malam awal hijrah yang telah aku lalui semalam.
haha..futsal bersama rakan-rakan lama yang sudah lama tidak ketemu..
sungguh cool!










































hehe..memandangkan banyak picture yang diambil blur tak tentu pasal, banyak ni jela picture yang dapat diupload untuk tontonan umum..

pape pun, terima kasih diucapkan kepada pihak penganjur yang rajen untuk buat kerja-kerja amal ini..hahaha

thanks dude!







-the end-




2 comments:

Ain Zulaikha said...

salam maal hijrah :)

anak abah said...

wow!!kurus! :D
kte xde azam tahun baru pon..tlg buatkn bley x?hehe..